2009. szeptember 20., vasárnap

más- más..lakás

A baj az, hogy míg a távoli KÜLFÖLD-ön ezt meg azt találtam a mákban-tegnapokban, addig az itthoni hétköznapok leginkább emezeket és amazokat tartalmaznak, így nem folytathatom ott-ahol.. Most megint átgondoltam, de nem, határozottan mások ezek a tegnapok és mák, nincs más hátra:
Viszlát kedves "Ezt találtam a mában"

Viszont mák most is vannak, tegnapokból meg még annál is több (néha felháborítóan sok), így írni is lehet róluk..
Például olyanokat, hogy érdekes dolog a saját lakás..
A saját lakás ugyanis beszélget az emberrel, tanítgatja erre-arra. Eszköze a látványkommunikáció.
Vegyük csak példának a vízkövet  - mint lakásunk szemléltető eszközét - a megjelenítéstől a cselekvésre való felszólításig:
Tehát Vízkő -> Van, létezik!! -> Igen kisanyám, jól látod, ez az!! -> Old meg! -> Nem, magától nem tűnik el! (haha, hát nem!!) -> Gondolkodj!!Jajj, nehéz veled.. -> Na?Semmi? -> Nahh végre..Igen, talált, vízkőoldó kell ide nagyokos! -> Hát bizony, hogy olyanod nincs kislány!Na hess és szerezz egyet!!!!. (Hasonló folyamatábrával szemléltetni lehet még például "a porcicától a porszívó áram alá helyezéséig" című szintén látvány által vezérelt cselekvésegyüttest).
Lakásunk látványkommunikációja egészen hatásos..lehet..ám sajnos leginkább ignorálható.. Befolyásoló tényezők lehetnek: kedv, pénz, kedv, idő, kedv.. Na de nem ragozom.

Tegnap vettem elemet a donáld kacsás faliórámba! Rettentő büszke vagyok rá, ezért is írom le. Hihetetlen dolog az óra, teljesen máshogy érzem magam mióta együtt élünk mi ketten.. Ő mutatja nekem az időt és az idő látványa bizony nagyon hasznos dolog - ez derült ki. Ha valaki megkérdezné: "Na és mi van a lakásodban?", nem azt válaszolnám, hogy ó van ám mosógépem meg mikróm meg..Hanem, hogy "Képzeld van egy órám..A SZOBÁBAN! És amúgy akkkkármikor megnézhetem..Bizony! Ha kedvem tartja csak úgy ránézek (a szoba bármely sarkából) és máris tudom a pontos időt!! Na erre varrj gombot!"

2 megjegyzés:

  1. Drágám, a vízkövet a legjobban és a legolcsóbban a közönséges ecet oldja :) Én azt használtam Belgikában :) És még milieuvriendelijk is. puszi :)

    VálaszTörlés
  2. olyan okos vagy!!! Akkor veszek-ecet!!

    VálaszTörlés